Cílem předmětu je rozvoj verbálních schopností studentů a kultury jejich veřejného projevu. Studenti získají v rovině teoretické základní informace nezbytné k účinné komunikaci a přesvědčivému veřejnému vystupování z teorie komunikace, psychologie a pravidel společenského chování. Výuka je orientována aplikačně na rozvoj schopností vhodně komunikovat s ohledem na aktuální situaci, vystupovat před publikem, prezentovat a zvládat trému. Znalosti: Student umí vysvětlit základní pojmy z teorie komunikace a chápe jejich souvislosti. Je si vědom, jak je komunikační proces ovlivňován kulturním prostředím a jeho účastníky. Student zná základní pravidla vystupování na veřejnosti, prezentování, zvládání trémy a společenského chování. Dovednosti: Student dovede vhodně komunikovat s ohledem na danou situaci a účastníky komunikačního procesu. Student je schopen rozpoznat manipulativní komunikační metody a techniky a adekvátně na ně zareagovat. Student je schopen podat v daném časovém limitu a před publikem přesvědčivý a smysluplný řečnický výkon na odborné téma. Obecné způsobilosti: Prostřednictvím zdravé a funkční komunikace student rozvíjí svoji osobnost a vytváří síť sociálních vztahů. Student umí využívat techniku (např. mikrofon) potřebnou pro vystupování na veřejnosti a při sledování projevu jiných řečníků dokáže rozpoznat případnou manipulaci.
Cíle výuky
Znalosti: Student umí vysvětlit základní pojmy z teorie komunikace a chápe jejich souvislosti. Je si vědom, jak je komunikační proces ovlivňován kulturním prostředím a jeho účastníky. Student zná základní pravidla vystupování na veřejnosti, prezentování, zvládání trémy aspolečenského chování.
Dovednosti: Student dovede vhodně komunikovat s ohledem na danou situaci a účastníky komunikačního procesu. Student je schopen rozpoznat manipulativní komunikační metody a techniky a adekvátně na ně zareagovat. Student je schopen podat v daném časovém limitu apřed publikem přesvědčivý a smysluplný řečnický výkon na odborné téma.
Obecné kompetence: Prostřednictvím zdravé a funkční komunikace student rozvíjí svoji osobnost a vytváří síť sociálních vztahů. Student umí využívat techniku (např. mikrofon) potřebnou pro vystupování na veřejnosti a při sledování projevu jiných řečníků dokáže rozpoznat případnou manipulaci.
Struktura předmětu
Komunikační proces, komunikace verbální, neverbální, paraverbální
Kladení otázek, aktivní naslouchání
Zpětná vazba, kritika, pochvala
Asertivita
Řečnické triky
Tým, týmové role, komunikace v týmu
Rétorika, druhy řečnických projevů
Strach z vystupování, zvládání trémy, zdravé sebevědomí
Přesvědčivý projev, motivace
Prezentační dovednosti, vystupování s mikrofonem a před kamerou
Prodejní dovednosti
Etika, etiketa, etické kodexy
Firemní kultura
Interkulturní rozdíly v komunikaci
Sylabus
Komunikační proces, komunikace verbální, neverbální, paraverbální
Kladení otázek, aktivní naslouchání
Zpětná vazba, kritika, pochvala
Asertivita
Řečnické triky
Tým, týmové role, komunikace v týmu
Rétorika, druhy řečnických projevů
Strach z vystupování, zvládání trémy, zdravé sebevědomí
Přesvědčivý projev, motivace
Prezentační dovednosti, vystupování s mikrofonem a před kamerou