Marketing destinací

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2005/2006

Předmět Marketing destinací (MGD)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant
Jazyk česky
Počet kreditů 3
Prezenční studium
Přednáška1 h
Cvičení1 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - platný od ZS 2005/2006 P 7 3 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2006/2007 P 7 5 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2008/2009 P 7 5 kr. Z,ZK

Sylabus

  • 1. Vymezení destinace cestovního ruchu
  • 2. Historie vzniku destinačního marketingu a managementu
  • 3. Organizace a řízení destinace, význam partnerství pro řízení destinace CR
  • 4. Marketingové řízení destinace cestovního ruchu
  • 5. Produkt destinace cestovního ruchu
  • 6. Strategický a taktický marketing destinace
  • 7. Satelitní účet cestovního ruchu, sběr dat v destinaci
  • 8. Komunikační strategie destinace cestovního ruchu
  • 9. Nové směry a trendy v destinačním marketingu
  • 10. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu
  • Cvičení: Destinační marketing a management České republice. Destinační marketing a management v jednotlivých krajích České republiky. Příklady destinačního managementu v zahraničí. Marketingové studie rozvoje cestovního ruchu. Konkrétní příklady marketingových studií ve městech, regionech a krajích.

Doporučená literatura

  • 1. PALÁTOVÁ, M: Místní, národní a mezinárodní marketing destinace, Euroconsultants, Praha 2007. 2. VANÍČEK, J.: Destinační management a marketing, VŠPJ, Jihlava 2007. 3. PALATKOVA, M: Prolínání destinací a destinační partnerství, Hospodářská komora hl.m.Prahy, 2007 4. KRATOCHVIL, P, PAŽOUT, R.: Marketingová komunikace pro destinaci, MMC, Třebíč 2006. 5. JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing měst a obcí, Praha: Grada Publishing, 1999 6. VANÍČEK, J.: Cestovní ruch a marketingový výzkum. C.O.T. business, Leden 2004, Příloha s.I-VIII, 2004 7. VANÍČEK, J.: Marketing turistické destinace – teorie a praxe. Marketing a komunikace 3/04, s. 27, ISSN 1211-5622, 2004

Anotace

Předmět navazuje na základní kurz marketingu a marketingu cestovního ruchu (nebo Marketingu podniků služeb a cestovního ruchu). Měl by se nazývat marketing a management destinace. Vzhledem k tomu, že v oblasti cestovního ruchu pracuje řada malých firem a podnikatelských subjektů a navíc do oblasti řízení a rozvoje cestovního ruchu v destinaci (regionu) zasahuje i veřejná správa a samospráva, je nezbytná spolupráce všech těchto subjektů. Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými formami marketingu a managementu destinace tak, jak se historicky vytvořily a jak se postupně utváří i v České republice.

^ nahoru ^