| Předmět | Řízení softwarových projektů (RSP) |
|---|---|
| Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
| Garant | |
| Jazyk | česky |
| Počet kreditů | 3 |
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 2 h |
| Cvičení | 2 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| Aplikovaná informatika - platný od ZS 2007/2008 | P | 5 | 4 kr. | ZA |
| Aplikovaná informatika - platný od ZS 2009/2010 | PV | 6 | 3 kr. | ZA |
| Počítačové systémy - platný od ZS 2009/2010 | PV | 6 | 3 kr. | ZA |
Studenti si v rámci předmětu vyzkouší praktickou realizaci týmového softwarového projektu. Jako zadání si tým studentů může vybrat již hotovou analytickou dokumentaci z předmětu Softwarové inženýrství, nebo si po domluvě s cvičícím vypracuje dokumentaci vlastního zadání. Důležitou součástí realizace projektu je samotná implementace a nasazení, stejně tak i následné testování, kontinuální integrace, údržba zdrojového kódu, a ladění výkonu. Dále bude součástí prací na projektu také samotná údržba softwaru, jeho verzování, plánování změn, správa konfigurací a v neposlední řadě i klasické praktiky řízení projektů a plánování zdrojů. Důležitým přínosem samotné realizace programového díla v týmu je také možnost vyzkoušení si jednotlivých týmových rolí.
Znalosti: Student ovládá nástroje a techniky tradičního i moderního (agilního) projektového managementu. Zná základní modely životního cyklu SW a orientuje se i ve všech jejich fázích – umí identifikovat, analyzovat a formalizovat uživatelské požadavky, zvolit správnou architekturu řešení, provést jeho programový návrh, verifikaci, validaci, předání zákazníkovi i údržbu. Rozumí pojmům kvalita a procesní zlepšování v kontextu nehmotného produktu. Je si vědom souvislostí mezi projektovými metrikami a podnikovou výkonností.
Dovednosti: Student umí odhadnout náročnost všech součástí i fází projektu, rutinně pracuje s jeho funkčními i kvalitativními metrikami. Zná základní způsoby a nástroje modelování požadavků, k danému problému je schopen zvolit a programově realizovat optimální architekturu. Dokáže připravit použitelná a uživatelsky přívětivá rozhraní. Orientuje se v problematice návrhu testů i vyhodnocování jejich výsledků.
Obecné způsobilosti: Student dokáže sestavit, řídit a motivovat tým. Je schopen definovat jeho nezbytné základní i nadstavbové procesy, které dále průběžně zlepšuje a zkvalitňuje. Dokáže řídit jak rozsáhlé vývojové projekty, tak i dlouhodobé procesy údržby SW. Aktivně ovládá také problematiku IT managementu v organizacích.