Současné trendy řízení podniků

Studijní plán: Management a ekonomika podniku - navazující, platný od ZS 2025/2026

Předmět Současné trendy řízení podniků (STRP)
Garantuje Katedra ekonomických studií (KES)
Garant Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D.
Jazyk česky
Počet kreditů 4
Prezenční studium
Cvičení3 h
Kombinované studium
Cvičení12 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Management a ekonomika podniku - navazující kombi, platný od ZS 2025/2026 P 2 4 kr. ZA
Management a ekonomika podniku - navazující, platný od ZS 2025/2026 P 2 4 kr. ZA

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy v řízení podniku, včetně jejich podstaty, funkcí, modelů, vlastností a vlivu na chování spotřebitelů. Výuka se zaměřuje na analýzu klíčových aspektů řízení podniku, hledání optimálních řešení pro efektivní fungování jednotlivých sektorů podniku a na pochopení rozdílů a propojení mezi různými podobami obchodních činností. Témata budou představena teoreticky i prakticky, odborníci z akademického prostředí i z aplikační praxe vnesou hlubší náhled na danou problematiku přímo z aktuálního dění na trhu.

Cíle výuky

Studiem předmětu získá student níže uvedené znalosti, dovednosti i obecné kompetence.
 
Znalosti:
 
Student prokáže znalosti z oblasti současných trendů podniků, získá znalosti týkající se struktury a fungování podniků či organizací v různých sektorech, které tvoří součást moderních prosperujících společností. Student je schopen analyzovat provozní předpisy a technologické postupy vybraného podniku.
 
Dovednosti:
 
Student dokáže samostatně aplikovat teoretické znalosti při řešení konkrétních praktických problémů organizace nebo podniku na základě přesně definovaného úkolu. Zároveň je schopen vést příslušnou dokumentaci v rámci pracovních procesů. Student se orientuje v relevantních informacích, které umí efektivně vyhledávat, třídit a interpretovat pro potřeby plnění stanovených úkolů ve vybraném podniku či společnosti.
 
Obecné kompetence:  
 
Student je schopný samostatně a odpovědně rozhodovat při řešení praktických problémů v podniku či organizaci. Umí pracovat jak individuálně, tak v týmu, kde dokáže efektivně koordinovat týmové aktivity a nést odpovědnost za dosažené výsledky. Při jednání se zákazníky nebo obchodními partnery dodržuje stanovená pravidla a profesionální přístup.



Struktura předmětu

  • Úvod do předmětu Současné trendy řízení podniku
  • Digitalizace a automatizace procesů
  • Udržitelnost a ESG (Environmentální, Sociální a Správní aspekty) strategie
  • Agilní a hybridní řízení
  • Data-driven management (řízení založené na datech)
  • Inovace a technologický pokrok
  • Leadership a rozvoj zaměstnanců
  • Udržitelné financování a nové obchodní modely
  • Sociální odpovědnost a etické řízení
  • Marketingové a obchodní inovace
  • Globalizace vs. Lokalizace
  • Uzavření předmětu – zopakování nejdůležitější problematiky daného předmětu

Povinná literatura

  • Armstrong, M., Taylor, S. (2023). Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice (16th ed.). London: Kogan Page
  • Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D., Regnér, P. (2022). Exploring Strategy: Text and Cases (12th ed.). Harlow: Pearson Education
  • Jakubíková, D., Janeček, P. (2023). Strategický marketing: Strategie a trendy (3. přepracované a rozšířené vydání). Praha: Grada Publishing
  • Vochozka, M. (2021). Metody komplexního hodnocení podniku. Praha: Grada Publishing
  • Studijní opora v LMS Moodle

Doporučená literatura

  • Synek, M. (2021). Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing. Kniha nabízí komplexní pohled na ekonomické aspekty manažerského rozhodování v podniku

^ nahoru ^