Obsah předmětu:
1. Úvod, základy, vývoj technologii, historie rezervačních a distribučních kanálů v cestovním ruchu.
2. Přímé rezervace hotelů, aerolinek, půjčovny aut.
3. Hlavní cestovní portály a jejich fungování na různých trzích - expedia, travelocity, hotels.com, hrs.com.
4. Interaktivní recenzní portály - tripadvisor.
5. Vývoj sociálních síti a jejich možnosti použití pro cestovní ruch.
6. Ecommerce vývoj přes mobilní telefony - smart phones.
7. Fungování internetových stránek jako prezentace a s optimalizací ve vyhledávačích.
8. Analýza vybraných scénářů na případových studiích v oblasti cestovního ruchu.
9. Praktické cvičení - analýza vybraných internetových stránek nebo kanálů - subjektu z oblastí cestovního ruchu
10. Prezentace analýzy
Doporučená literatura
Literatura bude průběžně hlavně elektronická
Anotace
Cílem je důkladně seznámit studenty novými trendy v ecommerce v hotelnictví a cestovním ruchu. Studenti dostanou solidní základ, poznají vývoj informačních technologii v oblasti rezervačních a distribučních systémů pro aerolinky, hotely a ostatní služby v cestovním ruchu. Porozumí změnám vyvolaným vývojem internetu druhé generace.