| Předmět | Mikroekonomie (MIE) | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) | |||||
| Garant | Ing. Jakub Dostál, Ph.D. | |||||
| Jazyk | česky | |||||
| Počet kreditů | 5 | |||||
| Ekvivalent | ||||||
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 2 h |
| Cvičení | 2 h |
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 8 h |
| Cvičení | 6 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 | P | 1 | 5 kr. | Z,ZK |
| Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 | P | 1 | 5 kr. | Z,ZK |
| Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 5 kr. | Z,ZK |
| Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 5 kr. | Z,ZK |
| Finance a řízení - kombi, platný od ZS 2019/2020 | P | 1 | 5 kr. | Z,ZK |
| Finance a řízení - platný od ZS 2019/2020 | P | 1 | 5 kr. | Z,ZK |
Cílem kurzu je vybavit studenty základními znalostmi z oblasti mikroekonomických teorií a vytvoření základny pro samostatné ekonomické myšlení tak, aby byli schopni aplikovat tyto koncepty na reálný svět, umět je v reálném světě nalézt, pojmenovat a diskutovat různé přístupy. Přednášky jsou zaměřeny na výklad základních pojmů, souvislostí a příčin vybraných ekonomických jevů. Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních příkladech.
Znalosti: Student umí popsat, co je předmětem zájmu mikroekonomie, popsat a vysvětlit podstatu ekonomické efektivnosti a tržních selhání a popsat alternativní mechanismy koordinace hospodářství a vysvětlit jejich fungování. Student dále umí definovat trh, tržní nabídku a poptávku, graficky je znázornit a zdůvodnit jejich průběh. Dále popsat faktory, které stojí v pozadí tržních změn a vysvětlit a graficky znázornit jejich vliv na chování tržních subjektů.
Dovednosti: Student umí posoudit pravděpodobné dopady vládních politik, mezinárodních konfliktů a jiných jevů na chování spotřebitelů a firem. Je schopen aplikovat tyto koncepty na reálný svět, umět je v reálném světě nalézt, pojmenovat a diskutovat různé přístupy.
Obecné způsobilosti: Student umí pracovat a rozhodovat se samostatně a zodpovědně, dovede si utvářet vlastní názor a prezentovat jej formou jasných a korektních argumentů.