| Předmět | Řízení softwarových projektů (RSP) |
|---|---|
| Garantuje | Katedra technických studií (KTS) |
| Garant | doc. Dr. Ing. Jan Voráček, CSc.( voracek@vspj.cz ) |
| Jazyk | česky |
| Počet kreditů | 4 |
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 1 h |
| Cvičení | 3 h |
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 4 h |
| Cvičení | 8 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2019/2020 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
| Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
| Aplikovaná informatika - platný od ZS 2019/2020 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
| Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022 | P | 3 | 4 kr. | KZ |
| Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | KZ |
Studenti se v rámci předmětu seznámí s inženýrskými postupy při řízení tvorby softwaru formou týmových softwarových projektů. V úvodní části kurzu budou seznámeni s agilními metodikami a souvisejícími projektově-manažerskými nástroji. Naučí se také spolupracovat prostřednictvím sdíleného úložiště a efektivně komunikovat. V další části kurzu budou zpracovávat zadaný problém, přičemž důraz bude kladem především na jeho řádné naplánování, průběžné řízení a vyhodnocování kvantity i kvality realizované práce. Naučí se tak kriticky hodnotit a zlepšovat individuální i týmové aktivity. Na závěr kurzu budou mít možnost srovnat své výsledky s výstupy ostatních týmů.
Dovednosti: Student umí odhadnout náročnost všech součástí i fází projektu, rutinně pracuje s jeho funkčními i kvalitativními metrikami. Zná základní způsoby a nástroje řízení agilních projektů, umí pracovat s týmovým datovým úložištěm a efektivně komunikovat. K zadanému problému je schopen zvolit a programově realizovat optimální architekturu. Dokáže připravit použitelná a uživatelsky přívětivá rozhraní. Orientuje se v problematice návrhu testů i vyhodnocování jejich výsledků.
Dovednosti: Student umí odhadnout náročnost všech součástí i fází projektu, rutinně pracuje s jeho funkčními i kvalitativními metrikami. Zná základní způsoby a nástroje modelování požadavků, k danému problému je schopen zvolit a programově realizovat optimální architekturu. Dokáže připravit použitelná a uživatelsky přívětivá rozhraní. Orientuje se v problematice návrhu testů i vyhodnocování jejich výsledků.
Obecné způsobilosti: Student dokáže sestavit, řídit a motivovat tým. Je schopen definovat jeho nezbytné základní i nadstavbové procesy, které dále průběžně zlepšuje a zkvalitňuje. Dokáže řídit jak rozsáhlé vývojové projekty, tak i dlouhodobé procesy údržby SW. Aktivně ovládá také problematiku IT managementu v organizacích.