BENEŠ, J. a kol. Infekční lékařství. Galén, 2009, ISBN-978-80-7262-644-1.
ROZSYPAL, H., HOLUB, M., Kosáková M. Infekční nemoci ve standardní a intenzivní péči. Karolinum. 2014, ISBN 978-80-246-2757-1.
ROZSYPAL, H. Základy infekčního lékařství. Karolinum, 2015, ISBN 978-80-246-2932-2.
Studijní opory v LMS Moodle
JINDRÁK, V., HEDLOVÁ, D. a P. URBÁŠKOVÁ. Antibiotická politika a prevence infekcí v nemocnici. Praha: Mladá fronta, 2014. ISBN 978-80-204-2815-8.
KOLÁŘOVÁ, L. et al. Obecná a klinická mikrobiologie. 1. vyd. Praha: Galén, 2020. 441 s. ISBN 978-80-7492-477-4.
SPEC, Andrej a Gerome ESCOTA. Comprehensive Review of Infectious Diseases. Elsevier - Health Sciences Division, 2019. ISBN 0323568661.
Anotace
Předmět je koncipován jako teoretický. Zaměřuje se na pacienty všech věkových skupin, kteří jeví klinické či laboratorní známky infekčního onemocnění. Soustřeďuje pozornost na včasnou identifikaci infekčního onemocnění, zásady bariérové ošetřovatelské péče a povinnou izolaci u vybraných onemocnění. Seznamuje se zvláštnostmi posouzení potřeb jedinců s infekčním onemocněním tak, aby byli schopni poskytovat kvalitní ošetřovatelskou péči v úzké spolupráci s rodinou pacienta.
Cíle výuky:
Znalosti: Student dokáže charakterizovat základní principy infekčního lékařství.
Dovednosti: Student dovede pečovat o pacienty s vybranými infekčními onemocněními a stavy na jednotlivých úsecích infekční péče ve všech věkových obdobích s prioritním zaměřením na identifikaci ošetřovatelských problémů, potřeb a prevenci. Student se orientuje v klinických stavech, specifikách jednotlivých onemocnění z hlediska ošetřovatelské péče a plánování potřeb pacientů. Student dovede charakterizovat klinické stavy, etiologii, příznaky, diagnostiku a léčbu při infekčních respiračních nemocech, septickém šoku, neuroinfekcích, HIV, akutních meningitidách, virových a bakteriálních průjmovitých onemocnění, hepatitidách a herpetických onemocnění.
Obecné kompetence: Student je schopen se samostatně rozhodovat a nést odpovědnost za vlastní postup. Umí plánovat činnosti, efektivně pracovat s časem a plnit úkoly. Umí vyjádřit svůj názor a obhájit si své postupy.
Podmínkou zakončení předmětu je účast na výuce a písemný test s úspěšností min. 60 %.