Supervize v malých skupinách probíhá s uplatněním zejména následujících postupů a technik:
Aplikace přístupu orientovaného na úlohy ve výcvikové supervizi. Etapy výcvikové supervize:
Bálintovský model supervize
Poradenský model supervize
Techniky modelování soch a převrácených rolí
Využívání analogových prostředků v supervizi
Doporučená literatura
Caspi, J., Reid, J. W. Educational Supervision in Social Work: A Task-Centered Model for Field Instruction and Staff Development. Columbia University Press. 2002,
Tomka, M. Supervízia v praktickej výučbe. Bratislava : Akadémia HaMŠEŠ, 2021
Maroon, I., Matoušek, O., Pazlarová, H. Vzdělávaní studentů sociální práce v terénu. Model pro supervizi. Praha: Karolinum, 2007.
Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999.
Pačesová, M. Lékař, pacient a Michael Bálint. Praha: Triton, 2004.
Anotace
Cílem předmětu je vést studenty prostřednictvím vybraných metod supervize k náhledu na výkon svěřených rolí v průběhu odborné praxe, k porozumění souvislostí vlastního chování, prožívaní a myšlení k chování, prožívaní a myšlení klienta, potažmo skupiny klientů. Vychází se zejména z průběžně získané praktické zkušenosti v předmětu Praxe 2.