Marketing

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021

Předmět Marketing (MGA)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant Ing. Martina Chalupová, Ph.D.( chalupova@vspj.cz )
Jazyk česky
Počet kreditů 4
Ekvivalent
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška8 h
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 P 2 4 kr. Z,ZK
Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 P 2 4 kr. Z,ZK
Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 4 kr. Z,ZK

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy moderního marketingu, s jeho podstatou, základními nástroji marketingového mixu,  marketingovým řízením, marketingovým výzkumem, chováním spotřebitele a základy marketingové komunikace. Přednášky jsou zaměřeny na výklad základních pojmů (marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum, segmentace, kupní chování, atd.). Na cvičeních jsou procvičována jednotlivá témata na konkrétních příkladech z praxe.

 

Znalosti: Student umí vymezit základy marketingu, definovat podstatu marketingu, segmentovat trhy, realizovat jednoduchý marketingový výzkum. Student dovede aplikovat základní zásady marketingového řízení a nástroje marketingového a komunikačního mixu.

 

Dovednosti: Student umí sestavit graf životního cyklu výrobku. Student umí analyzovat a aplikovat prvky marketingového a komunikačního mixu. Student dokáže segmentovat trh. Student dokáže sestavit základní metodiku marketingového výzkumu a dotazník.

 

Obecné způsobilosti: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.

 

Cíle výuky

Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
 
Znalosti: Student umí vymezit základy marketingu, definovat podstatu marketingu, segmentovat trhy, realizovat jednoduchý marketingový výzkum. Student umí charakterizovat základní nástroje marketingového mixu i základní nástroje komunikačního mixu.
 
Dovednosti: Student umí sestavit graf životního cyklu výrobku i případné modifikace tohoto grafu. Student dovede aplikovat základní zásady marketingového řízení. Student umí analyzovat a aplikovat nástroje marketingového a komunikačního mixu. Student dokáže segmentovat trh. Student dokáže sestavit základní metodiku marketingového výzkumu a dotazník.
 
Obecné kompetence: Student je schopen týmové i samostatné práce. Student je schopen koordinovat své činnosti s ostatními členy v týmu, nést odpovědnost za výsledek, srozumitelně a přesvědčivě utvářet a interpretovat svůj názor, prezentovat výsledky své práce.

Struktura předmětu

  1. Úvod do marketingu, historie marketingu
  2. Proces STP
  3. Marketingový mix – produkt
  4. Marketingový mix – marketingová komunikace a komunikační mix
  5. Marketingový mix – cena
  6. Marketingový mix – distribuce
  7. Marketingový výzkum
  8. Kupní chování zákazníků
  9. Marketing služeb a neziskového sektoru
  10. Marketingové aplikace
  11. Mezinárodní marketing
  12. Adaptace a standardizace marketingového mixu pro mezinárodní trhy
  13. Marketingové řízení, analýza marketingového prostředí
  14. Vybrané problémy moderního marketingu

Sylabus

  • Úvod do marketingu, historie marketingu Marketingové řízení, analýza marketingového prostředí Proces STP Kupní chování zákazníků Marketingový výzkum Marketingový mix – produkt Marketingový mix – marketingová komunikace a komunikační mix Marketingový mix – cena Marketingový mix – distribuce Marketing služeb a neziskového sektoru Marketingové aplikace Mezinárodní marketing Vybrané problémy moderního marketingu

Doporučená literatura

  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090. ZELENKA, Josef. Cestovní ruch - marketing. Vyd. 3., přeprac. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015. ISBN 9788074355431. GEORGE, Richard. (2021). Marketing Tourism and Hospitality: Concepts and Cases. Německo, Springer International Publishing. WANG, Dan, SEOENGSEOP, (Sam) Kim Future of Tourism Marketing. (2021). Velká Británie: Taylor & Francis. KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. (2021). Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken, New Jersey: Wiley,ISBN 9781119668510.

^ nahoru ^