Cizí jazyk II u3– ruština

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021

Předmět Cizí jazyk II u3– ruština (RUJ2)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant Mgr. Ivana Brychtová( brychtova@vspj.cz )
Jazyk česky
Počet kreditů 3
Prezenční studium
Přednáška0 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška0 h
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 CJ 3 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 CJ 3 3 kr. ZA

Anotace

Kurz je doporučen studentům, jejichž mateřským jazykem není ruština.

Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.

Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1/A2. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích. 

Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.

Obecné způsobilosti: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.

Cíle výuky

Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
 
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1/A2. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
 
Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
 
Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.

Struktura předmětu

  1. L7 – Výchozí texty.
  2. I. a II. časování sloves typů читать, жить, говорить, учить.
  3. Slovesa se skupinou -ова- /-ева-. Zvratná slovesa.
  4. Slovesa se změnou kmenových souhlásek typů писать, ходить.
  5. Slovesné vazby играть на чём, играть во что.
  6. Свободное время.
  7. L8 – Výchozí texty.
  8. Další slovesa se změnou kmenových souhlásek.
  9. Slovesné vazby интересоваться чем, увлекаться чем.
  10. Skloňování osobních zájmen.
  11. Знакомство.
  12. Чещская Республика и её достопримечательности
Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.

Sylabus

  • L7 - Výchozí texty.
  • I. a II. časování sloves typů читать, жить, говорить, учить.
  • Slovesa se skupinou –ова- /-ева-. Zvratná slovesa.
  • Slovesa se změnou kmenových souhlásek typů писать, ходить.
  • Slovesné vazby играть на чём, играть во что.
  • Свободное время.
  • L 8- Výchozí texty.
  • Další slovesa se změnou kmenových souhlásek.
  • Slovesné vazby интересоваться чем, увлекаться чем.
  • Skloňování osobních zájmen.
  • Знакомство.
  • Достопримечательности Чешской Республики.

Doporučená literatura

  • JELÍNEK, Stanislav, et al. Радуга по-новому 1 : učebnice ruštiny. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007. 128 s. ISBN 9788072386898.
  • E-learningová opora Cizí jazyk II u3- ruština. Jihlava: VŠPJ,2019

^ nahoru ^