Cizí jazyk II u1– ruština

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021

Předmět Cizí jazyk II u1– ruština (RUJ2)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant Mgr. Ivana Brychtová( brychtova@vspj.cz )
Jazyk česky
Počet kreditů 3
Prezenční studium
Cvičení2 h
Kombinované studium
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 CJ 1 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 CJ 1 3 kr. ZA

Anotace

Kurz je doporučen studentům, jejichž mateřským jazykem není ruština.
Cílem předmětu je naučit se azbuku, dohovořit se v běžných komunikativních situacích, zvládnout a používat základní odbornou ruskou terminologii. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.

Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích. 

Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.

Obecné způsobilosti: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.

Cíle výuky

Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
 
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
 
Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
 
Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.

Struktura předmětu

  1. Azbuka
  2. L1 – Výchozí text.
  3. Věty typu: Кто это? Это моя мама. Это не Ян, а Якуб.
  4. Představování.
  5. L2 – Výchozí text.
  6. Číslovky 1–10 v 1. p., 1. p. podstatných jmen v oslovení.
  7. Oficiální a neoficiální oslovení.
  8. Pozdravy.
  9. L3 – Výchozí texty.
  10. 1. pád číslovek 11–20.
  11. Spojení два (три,четыре) часа, года ... пять часов, лет.
  12. Časování sloves жить, знать, говорить v přítomném čase. Osobní otázky.
Každé téma může zabrat jednu až několik hodin seminářů.

Sylabus

  • Azbuka
  • L1 - Výchozí text.
  • Věty typu: Кто это? Это моя мама. Это не Ян, а Якуб.
  • Představování.
  • L2 - Výchozí text.
  • Číslovky 1 - 10 v 1. p., 1. p. podstatných jmen v oslovení.
  • Oficiální a neoficiální oslovení.
  • Pozdravy.
  • L3 - Výchozí texty.
  • 1. pád číslovek 11 – 20.
  • Spojení два (три,четыре) часа, года ... пять часов, лет.
  • Časování sloves жить, знать, говорить v přítomném čase. Osobní otázky.

Doporučená literatura

  • JELÍNEK, Stanislav, et al. Радуга по-новому 1 : učebnice ruštiny. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007. 128 s. ISBN 9788072386898.
  • E-learningová opora Cizí jazyk II u1- ruština. Jihlava: VŠPJ,2019

^ nahoru ^