Cizí jazyk I u2 – angličtina

Studijní plán: Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021

Předmět Cizí jazyk I u2 – angličtina (ANJ1)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant RNDr. Jitka Ryšková( ryskova@vspj.cz )
Jazyk česky
Počet kreditů 4
Prezenční studium
Přednáška0 h
Cvičení4 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška0 h
Cvičení6 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 P 2 4 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 P 2 4 kr. ZA
Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt PV 1 4 kr. ZA

Anotace

Cílem předmětu je zvládnutí odborného jazyka a prohloubení znalostí a dovedností z oblasti obecného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití získaných odborných znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými a odbornými cizojazyčnými materiály a zdroji.
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni B1/B2. Student zná a umí používat odbornou terminologii, umí definovat a vysvětlit odborné termíny svého oboru. Student zná zásady používání obecného a odborného jazyka v běžných profesních situacích.

Dovednosti: Student rozumí odbornému textu a orientuje se v něm. Je schopen v něm vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat, citovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat obecný i odborný jazyk v běžných profesních situacích.

Obecné způsobilosti: Student se umí orientovat v odborné cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce v anglickém jazyce.

Cíle výuky

Studiem předmětu získá student následující znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.

Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách minimálně na úrovni B1/B2. Student zná a umí používat odbornou terminologii, umí definovat a vysvětlit odborné termíny svého oboru. Student zná zásady používání obecného a odborného jazyka v běžných profesních situacích.

Dovednosti: Student se dokáže orientovat v odborném textu. Je schopen v něm vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat, citovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat obecný i odborný jazyk v běžných profesních situacích.

Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem anglicky psaných teoretických poznatků oboru, umí anglicky argumentačně obhájit své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.

Struktura předmětu

  1. Describing Processes and Procedures
  2. Types of Holiday
  3. Tour Operators
  4. Travel Agencies
  5. Entrepreneurship
  6. Money Matters
Některá témata mohou být probírána pouze formou prezentací a mluvních cvičení.
Každé téma se probírá 2 týdny.

Sylabus

  • 1. Describing Processes and Procedures 2. Types of Holiday 3. Tour operators 4. Travel agencies 5. Entrepreneurship 6. Money Matters

Doporučená literatura

  • 1) E-learningová opora. Jihlava: VŠPJ. 2) Murphy, R. (2012). English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press. 3) Walker, R. a Harding,K. (2009). Tourism 3: upper intermediate. Oxford: Oxford University Press. Oxford English for careers. 4) Whitby, N. a Sanders,P.(2013). Business benchmark: Cambridge English: pre-intermediate to intermediate. 2nd ed.Cambridge: Cambridge University Press. 5) JACOB, M., Strutt, P.,O'Keeffe, I. a O'Keeffe,M..(2013). English for international tourism: pre-intermediate. New ed. Harlow: Longman.

^ nahoru ^