Osnova předmětu:
1. Gramatika: přítomný čas – nepravidelná slovesa, číslovky.
2. Gramatika: slovesa „být“ (ser, estar, haber)
3. Gramatika: stupňování přídavných jmen.
4. Gramatika: příčestí minulé, složený minulý čas.
5. Gramatika: přímý a nepřímý předmět vyjádřený nepřízvučným tvarem osobního zájmena.
6. Gramatika: vytýkací konstrukce, označení data
7. La casa, la pensión,(reservaciones)
8. Orientación en el mapa
9. Fiestas
Každé téma může zabrat jednu až několik hodin seminářů.
Doporučená literatura
Králová, V., Krbcová, M., Dekanová, A., Chacón, GIL P.(2011). Fiesta I. Plzeň: Fraus.Povinná(2012). E-learningová opora. Jihlava: VŠPJ.PovinnáNěmcová, J., Kalábová, M.(2005). 2000 nejpoužívanějších španělských slov. Brno: CP Books.DoporučenáValerio Báez, S.J., Dubský, J., Králová, J.(2008). Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus.DoporučenáMacínová, O., Mlýnková, L.(2010). Velká španělská gramatika. Brno: Computer Press.Doporučená
Anotace
Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické využití nabytých znalostí, rozvojvšech jazykových dovedností. Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A0+/A1. Student zná zásady používání obecného jazyka v běžnýchživotních situacích. Dovednosti: Student rozumí základům obecného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je,analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základyobecného jazyka v běžných životních i profesních situacích. Obecné způsobilosti: Student se umí orientovat v základním cizojazyčném materiálu a jiných zdrojích. Umí zdroje citovat a veřejněprezentovat výsledky své práce.
Předmět je určen pro studenty se základními znalostmi španělského jazyka. Studenti pracují s učebnicí Fiesta, která je doplňována cvičeními a texty z e-learningu, popř. jiných studijních materiálů. Studenti zde procvičují a prohlubují získané znalosti, základní morfologické, syntaktické struktury. Na cvičeních se rozvíjí všechny řečové dovednosti, klade se však důraz na mluvení a poslech. Na cvičeních jsou studenti připravováni na situace, do kterých se mohou dostat vběžném i pracovním životě.