Cizí jazyk II u2 – němčina

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021

Předmět Cizí jazyk II u2 – němčina (NEJ2)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant Mgr. Ivana Brychtová( brychtova@vspj.cz )
Jazyk česky
Počet kreditů 3
Prezenční studium
Přednáška0 h
Cvičení2 h
Kombinované studium
Tutoriál / přednáška0 h
Cvičení4 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2020/2021 CJ 2 3 kr. ZA
Cestovní ruch - platný od ZS 2020/2021 CJ 2 3 kr. ZA

Anotace

Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.

Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1/A2. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích. 

Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.

Obecné způsobilosti: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.

Cíle výuky

Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
 
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A1/A2. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
 
Dovednosti: Student je schopen vysvětlit obsah jednoduchého cizojazyčného materiálu, vyhledat v něm potřebné informace, ty analyzovat, přeformulovat, reinterpretovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
 
Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem teoretických poznatků oboru, umí argumentovat své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce.

Struktura předmětu

  1. Auf Wünsche und Reklamationen der Hotelgäste reagieren, Grammatik und Strukturen
  2. Hinweise für Hotelgäste, Grammatik und Strukturen
  3. Dienstleistungen für Hotelgäste, Grammatik und Strukturen
  4. Essen aufs Zimmer bringen, Grammatik und Strukturen
  5. Andere Dienstleistungen anbieten, Grammatik und Strukturen
  6. Kinder betreue, Grammatik und Strukturen 
  7. Wiederholung
  8. Angebote am Urlaubsort, Grammatik und Strukturen
  9. Wege beschreiben, Grammatik und Strukturen
  10. Ausflugsprogramme empfehlen, Grammatik und Strukturen
  11. Abreise der Gäste, Grammatik und Strukturen 
  12. Rechnungen ausstellen, erklären, Bezahlung entgegennehmen, Grammatik und Strukturen
  13. Zufriedenheit der Gäste erfragen, Gäste verabschieden
  14. Wiederholung
Každé téma může zabrat jednu až několik hodin seminářů.

Sylabus

  • 5.L.- Auf Wünsche und Reklamationen reagieren,Grammatik und Strukturen
  • Hinweise für Hotelgäste, Grammatik und Strukturen
  • Dienstleistungen für Hotelgäste,Grammatik und Strukturen
  • 6.L.- Essen aufs Zimmer bringen, Grammatik und Strukturen
  • Andere Dienstleistungen anbieten, Grammatik und Strukturen
  • Kinder betreuen, Grammatik und Strukturen
  • Wiederholung
  • 7.L.- Angebote am Urlaubsort, Grammatik und Strukturen
  • Wege beschreiben, Grammatik und Strukturen
  • Ausflugsprogramme empfehlen, Grammatik und Strukturen
  • 8.L.- Abreise der Gäste, Grammatik und Strukturen
  • Rechnungen ausstellen, erklären, Bezahlung entgegennehmen, Grammatik und Strukturen
  • Zufriedenheit der Gäste erfragen, Gäste verabschieden, Grammatik und Strukturen
  • Wiederholung

Doporučená literatura

  • COHEN, U. Zimmer frei -aktuelle Ausgabe: Deutsch im Hotel. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen, 2017. ISBN 978-3-12-606177-3.
  • E-learningová opora NEJ2/CR-u2. Jihlava: VŠPJ, 2019.

^ nahoru ^