1. Úvod do hotelnictví. Hotelové společnosti a hotely.
2. Kategorizace a klasifikace ubytovacích zařízení. Legislativa. Hotelstars union.
3. Ubytovací úsek – Recepce I.
4. Ubytovací úsek – Recepce II
5. Ubytovací úsek – Housekeeping (úklid).
6. Stravovací úsek – Výrobní a stravovací část.
7. Stravovací úsek – Odbytová část.
8. Stravovací úsek – Events.
9. Technický úsek – Údržba & bezpečnost.
10. Personální úsek.
11. Kvalita a spokojenost hosta. Management stížností.
12. Obchodní & Marketingové oddělení.
13. Green management v ubytovacích zařízeních.
14. Ukončení studijních povinností.
Doporučená literatura
Scholz, P. (2021). Ubytovací zařízení – historie a současnost, provoz, management. Praha: Idea Servis.
Křížek, F., & Neufus, J. (2014). Moderní hotelový management. Praha: Grada.
Beránek, J. (2017). Moderní řízení hotelového provozu. Praha: Grada Publishing.
Davis, B., Lockwood, A., Alcott, P., & Pantelidis, I. (2013). Food and Beverage Management. New York, NY: Routledge.
Cousins, J., Foskett, D., Graham, D., & Hollier, A. (2019). Food and Beverage Management: For the Hospitality, Toursim and Event Industries. Goodfellow Publishers Limited.
Kasavana, M. L. (2017). Managing front office operations. New York: Educational institute.
Fields, R. (2011). Restaurant success by the numbers: a money-guy´s guide to opening the next new hot spot.
Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení České republiky – metodika (www.hotelstars.cz)
ČSN EN ISO 18513:2003 „Služby CR – Hotely a ostatní kategorie turistického ubytování – terminologie“
ČSN EN 13809:2004 „Služby cestovního ruchu – Cestovní agentury a cestovní kanceláře (touroperátoři) – terminologie“
Anotace
Management ubytovacích zařízení je zaměřený na terminologii a základní právní předpisy v oblasti hotelnictví. Dále poskytuje teoretický základ, jak fungují jednotlivá oddělení v hotelu, jak se vypočítá cena přechodného ubytování a produktivita práce.
Cílem předmětu je představit a předat studentům dovednosti a znalosti v oblasti managementu a fungování jednotlivých oddělení v různých typech ubytovacího zařízení.
Znalosti
Student získá znalosti o základních pojmech, procesech, organizační struktuře a náplni práce na jednotlivých odděleních. Seznámí se také s problematikou Revenue & Yield Managementu a jeho základními principy a uplatnění v hotelnictví.
Dovednosti
Student umí jasně a stručně definovat jednotlivá oddělení v ubytovacím zařízení, jací zaměstnanci pracují na jednotlivých úsecích, kdo má jaké kompetence apod. Student se naučí počítat produktivitu práce v ubytovacím úseku a kalkulaci ceny přechodného ubytování. Obeznámí se s hlavními faktory působícími na náklady v tomto úseku.