1. Základní pojmy a fáze strategického řízení, vize a poslání
2. Analýza vnějšího prostředí – Makroprostředí
3. Analýza vnějšího prostředí – Mikroprostředí
4. Analýza vnitřního prostředí
5. Ohodnocení faktorů vnějšího a vnitřního prostředí, analýza očekávání stakeholderů
6. Hierarchie firemních strategií
7. Typy strategií
8. Generování strategických alternativ I
8. Generování strategických alternativ II
10. Hodnocení a výběr strategií
11. Implementace strategie
12. Evaluace strategie
13. Podnikatelská etika, společenská odpovědnost
14. Internacionalizace a globalizace
Doporučená literatura
Studijní opora v LMS Moodle
DAVID, F. R., DAVID, F. R. Strategic Management: A Competitive Advantage Approach, Concepts and Cases. 16th edition. Pearson Education, 2017. ISBN 978-0-13-416784-8
FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3., přepr. vyd. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 978-80-7400-637-1
IRELAND, R. D., HOSKISSON, R. E., HITT, M. A. The Management of Strategy. Concepts and Cases. 10th edition. Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-133-58467-4.
PEARCE, J. A., ROBINSON, R. B. Strategic Management. Planning for Domestic & Global Competition. 14th edition. New York: McGraw-Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-786251-0.
SEDLÁČKOVÁ, H., BUCHTA, K. Strategická analýza. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-367-1.
SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: symbióza kreativity a disciplíny. Praha: C. H. Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5.
TYLL, L. Podniková strategie. Praha: C. H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-507-7.
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem strategického managementu pro podnik a s postupy a metodami pro formulaci, implementaci a evaluaci strategie. Cvičení jsou orientována aplikačně, kdy si studenti vyberou reálnou firmu a na té realizují jednotlivé fáze strategického řízení.
Znalosti: Student umí vysvětlit rozdíl mezi posláním a vizí, umí popsat proces analýzy vnitřního i vnějšího prostředí organizace, umí popsat jednotlivé typy strategií a umí rovněž popsat a vysvětlit proces formulace, implementace a evaluace strategie.
Dovednosti: Student umí vytvořit poslání a vizi podniku, umí realizovat analýzu vnějšího prostředí a rovněž umí s pomocí konkrétních dat používat různé techniky a metody strategického řízení (matici EFE, IFE, SPACE, BCG…) a s jejich pomocí pak formulovat konkrétní strategii podniku.
Obecné způsobilosti: Student umí pracovat se zdroji a vytvořit literární rešerši. Je schopen získané informace kriticky zhodnotit. Student je schopen týmové práce. Umí také srozumitelně interpretovat a prezentovat dosažené výsledky.