| Předmět | Počítačová grafika a virtuální realita (PGVR) | 
|---|---|
| Garantuje | Katedra technických studií (KTS) | 
| Garant | Mgr. Bc. Petr Jelínek | 
| Jazyk | česky | 
| Počet kreditů | 4 | 
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 2 h | 
| Cvičení | 2 h | 
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 4 h | 
| Cvičení | 8 h | 
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. | 
|---|---|---|---|---|
| Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2019/2020 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2021/2022 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Aplikovaná informatika - platný od ZS 2019/2020 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Aplikovaná informatika - platný od ZS 2021/2022 | PV | 4 | 4 kr. | Z,ZK | 
| Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | Z,ZK | 
Cílem předmětu je podat základní teoretické a praktické poznatky týkající se zobrazování grafických informací ve 2D a 3D a také vysvětlit základní principy tvorby aplikací virtuální reality.
Znalosti: Student zná teorii zobrazovacího řetězce, modelování elementárních a komplexních grafických prvků. Zná způsoby řešení viditelnosti ve scéně. Student zná postup pro tvorbu 3D scény včetně její vizualizace.
Dovednosti: Student umí použít teoretické poznatky pro modelování elementárních i komplexních grafických prvků ve scéně. Student umí provést návrh a realizaci 3D modelu a umí realizovat aplikace ve virtuálním prostředí s využitím stávajících standardů. Student je schopen realizovat základní animace v prezentační vrstvě simulačního SW.
