NEMCOVÁ, J., HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošetrovateĺstve. 1. vyd. Martin: Osveta, 2010. ISBN 978 80-8063-321-9.
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělání. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-503-5.
ROZSYPALOVÁ, M et al. Psychologie a pedagogika I. 1. vyd. Praha: Informatorium, 2006. ISBN 978-80 7333-014-9.
ZÁVODNÁ, V. Pedagogika v ošetrovateľstve. 1.vyd. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-193-X.
Anotace
Cílem předmětu je získat základní informace o pedagogice jako vědním oboru, o významu výchovy a vzdělávání, o výchovných zásadách, pedagogických metodách a o postavení sestry v edukační činnosti. Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.
Cíl:
Cílem je vybavit studenty informacemi o pedagogice jako vědním oboru, o významu výchovy a vzdělávání, o výchovných zásadách, pedagogických metodách a o postavení sestry v edukační činnosti.
Znalosti:
Student zná metody, formy a prostředky edukace. Umí uplatňovat edukační proces u zdravých i nemocných žen. Zná zásady edukace.
Dovednosti:
Student dovede sestavit edukační plán a použít ho v ošetřovatelské praxi.
Obecné způsobilosti:
Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.