Algoritmy pro ořezávání grafických elementů a odstraňování neviditelných hran a ploch.
Modelování křivek a ploch.
Geometrické modelování
Fraktální geometrie, částicové systémy
Aplikace počítačové grafiky
Doporučená literatura
Hudec, B.: Základy počítačové grafiky, Praha, ČVUT 2001
Hudec, B.: Grafické systémy, Praha, ČVUT, 1999
Žára, J. aj.: Počítačová grafika-principy a algoritmy. GRADA, Praha 1992
Angel, E.: Interactive Computer Graphics, A top-down approach With OpenGL, Addison-Wesley, 1997, ISBN 0-201-85571-2
Anotace
Cílem předmětu je poskytnout posluchači základní informace o technickém a programovém vybavení pro podporu úloh s rastrovou i vektorovou grafikou, naučit programovat grafické aplikace pomocí knihovny OpenGL a seznámit s algoritmy zobrazovacího řetězce ve dvou i třírozměrném prostoru. V aplikacích počítačové grafiky je výklad orientován především na geometrické modelování, generování a zobrazování reálných scén.
Absolvování předmětu vyžaduje znalost programování v jazyce C, resp. C++.