Počítačová grafika

Studijní plán: Aplikovaná informatika - platný od ZS 2007/2008

Předmět Počítačová grafika (POG)
Garantuje Katedra technických studií (KTS)
Garant
Jazyk česky
Počet kreditů 4
Prezenční studium
Přednáška2 h
Cvičení2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2007/2008 P 4 4 kr. Z,ZK
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2009/2010 P 4 5 kr. Z,ZK

Sylabus

  • Technické prostředky počítačové grafiky.
  • Grafická rozhraní a jejich standardizace. Knihovna OpenGL.
  • Grafické elementy OpenGL a jejich atributy.
  • Souřadné systémy a jejich transformace, transformace objektů, zobrazovací transformace.
  • Souřadné systémy a jejich transformace v OpenGL.
  • Barva a světlo v počítačové grafice. Stínování v OpenGL.
  • Obrazové struktury a interaktivní grafika, vstupní grafické operace.
  • Textury, definice a aplikace textur v OpenGL.
  • Zobrazovací řetězce.Algoritmy generování grafických elementů.
  • Algoritmy pro ořezávání grafických elementů a odstraňování neviditelných hran a ploch.
  • Modelování křivek a ploch.
  • Geometrické modelování
  • Fraktální geometrie, částicové systémy
  • Aplikace počítačové grafiky

Doporučená literatura

  • Hudec, B.: Základy počítačové grafiky, Praha, ČVUT 2001
  • Hudec, B.: Grafické systémy, Praha, ČVUT, 1999
  • Žára, J. aj.: Počítačová grafika-principy a algoritmy. GRADA, Praha 1992
  • Angel, E.: Interactive Computer Graphics, A top-down approach With OpenGL, Addison-Wesley, 1997, ISBN 0-201-85571-2

Anotace

Cílem předmětu je poskytnout posluchači základní informace o technickém a programovém vybavení pro podporu úloh s rastrovou i vektorovou grafikou, naučit programovat grafické aplikace pomocí knihovny OpenGL a seznámit s algoritmy zobrazovacího řetězce ve dvou i třírozměrném prostoru. V aplikacích počítačové grafiky je výklad orientován především na geometrické modelování, generování a zobrazování reálných scén. Absolvování předmětu vyžaduje znalost programování v jazyce C, resp. C++.

^ nahoru ^