| Předmět | Management destinace (MDS) |
|---|---|
| Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
| Garant | |
| Jazyk | česky |
| Počet kreditů | 5 |
| Prezenční studium | |
|---|---|
| Přednáška | 2 h |
| Cvičení | 1 h |
| Kombinované studium | |
| Tutoriál / přednáška | 6 h |
| Cvičení | 4 h |
| Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
|---|---|---|---|---|
| Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2013/2014 | P | 5 | 5 kr. | Z,ZK |
| Cestovní ruch - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 5 | 5 kr. | Z,ZK |
| Cestovní ruch - platný od ZS 2013/2014 | P | 5 | 5 kr. | Z,ZK |
| Cestovní ruch - platný od ZS 2016/2017 | P | 5 | 5 kr. | Z,ZK |
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými formami marketingu a managementu destinace tak, jak se historicky vytvořily a jak se postupně utváří i v České republice. Předmět navazuje na základní kurz marketingu a marketingu cestovního ruchu, obecný management i teoretické základy geografie cestovního ruchu. Vzhledem k tomu, že v oblasti cestovního ruchu pracuje řada malých firem a podnikatelských subjektů a navíc do oblasti řízení a rozvoje cestovního ruchu v destinaci (regionu) zasahuje i veřejná správa a samospráva, je nezbytná spolupráce všech těchto subjektů.
Znalosti: Student umí definovat pojem destinace cestovního ruchu a produkt destinace, umí vysvětlit principy fungování destinačního managementu a zná různé typy destinačních společností. Student je schopen prokázat znalosti z oblasti strategického plánování v cestovním ruchu a operativního řízení cestovního ruchu v destinaci. Umí charakterizovat základní principy regionální politiky v oblasti cestovního ruchu a umí vysvětlit, jakým způsobem ovlivňuje integrace a globalizace v cestovním ruchu rozvoj destinace.
Dovednosti: Student umí vyhodnotit potenciál cestovního ruchu v destinaci, vytvářet produkt destinace cestovního ruchu, zorganizovat síť pro využití trhu, vytvářet obchodních značku destinace, aplikovat metody řízení kvality a řízení výchovy a vzdělávání v destinaci. Je schopen získávat a vyhodnocovat statistická data v cestovním ruchu, včetně využití dat ze satelitního účtu cestovního ruchu. Ovládá tvorbu a využití informačních systémů, zná metodiku plánování v cestovním ruchu či aktivaci potenciálu, zná jak zvýšit atraktivitu destinace, dovede posoudit vliv globalizace a integrace na konkurenceschopnost destinace cestovního ruchu.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat integrující odborné znalosti v oblasti řízení cestovního ruchu na úrovni města, mikroregionu nebo regionu a další znalosti současných trendů v cestovním ruchu. Chápe problematiku získávání a vyhodnocování statistických dat, včetně využití dat ze satelitního účtu cestovního ruchu. Umí na základě analýzy informací formulovat návrhy změn pro danou destinaci. Dokáže se samostatně a odpovědně rozhodovat na základě rámcového zadání.