Edukační proces, edukační činnost porodní asistentky
Teorie učení a jejich využití v edukační činnosti
Determinanty učení, učební styly
Vývojová specifika a edukace
Motivace k učení, zásady edukace
Kulturní aspekty v učení
Edukace a zdravotní postižení - senzorické poruchy, poruchy učení, duševní poruchy, poruchy komunikace
Techniky a strategie vyučování, edukační plán
Vyučovací metody
Didaktické prostředky
Edukace u vybraných onemocnění
Doporučená literatura
Povinná:
ŠULISTOVÁ, Radka a Marie TREŠLOVÁ. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012. ISBN 9788073942465.
JUŘENÍKOVÁ, P. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
SVĚRÁKOVÁ, M. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. 63 s. ISBN 978-80-7262-845-2.
Doporučená:
JŮZL, M. Základy pedagogiky. Brno: Institut mezioborových studií, 2010. 185 s. ISBN 978-80-87182-02-4.
ŠPATENKOVÁ, Naděžda a Lucie SMÉKALOVÁ. Edukace seniorů: geragogika a gerontodidaktika. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5446-8.
KOHOUT, K. Základy obecné pedagogiky. 2. vyd. dopl., Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 160 s. ISBN 978-80-7452-009-9.
TROJAN, V. a kol. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 172 s. ISBN 978-80-7290-543-0.
Anotace
Výsledky učení:
Cíl:
Cílem je vybavit studenty znalostmi o edukaci v ošetřovatelské péči, o významu vzdělávání, o vyučovacích metodách a o postavení sestry v edukačním procesu.
Znalosti:
Student popíše metody, formy a prostředky edukace, vysvětlí zásady edukace, vyjmenuje a popíše fáze edukačního procesu u nemocného a zdravého člověka.
Dovednosti:
Student dovede vytvořit edukační plán a použít jej v ošetřovatelské praxi.
Obecné způsobilosti:
Studující získávají znalosti a profesionální dovednosti nezbytné k plánování, poskytování a vyhodnocování ošetřovatelské péče.