Předmět | Marketing ve zdravotnických zařízeních (MZZ) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Kombinované studium | |
---|---|
Tutoriál / přednáška | 5 h |
Cvičení | 5 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Kvalita a bezpečná péče ve zdravotnictví - kombi, platný od ZS 2016/2017 | P | 1 | 3 kr. | ZA |
Předmět poukazuje na marketing ve zdravotnictví - marketing jako nástroj zvyšování efektivity managementu, zdravotnický marketing vůči pacientským komunitám a sociálnímu systému, strategický marketing jako součást strategického managementu, nástroje strategického marketingu, řízení marketingového mixu vůči pacientským komunitám a sociálnímu systému, atributy a vliv značky, vytvoření inspirativní vize značky, řízení účinného marketingového mixu. Cíl Prohloubí a získat vědomosti a dovednosti z oblasti marketingu. Budovat dobré vztahy s jednotlivými cílovými skupinami zdravotnického zařízení. Student zná základní pojmy a vývoj Public relation (PR), PR jako součást integrované marketingové komunikace, strategie PR, cílové skupiny, komunikační techniky a nástroje, Media relations, tisková konference, interní komunikace. Student pochopí význam marketingové komunikace jako efektivního prostředku naplňování cílů zdravotnického zařízení. Student se naučí jak správně strategicky řídit marketing, realizovat strategickou analýzu pro marketing, definovat marketingovou strategii a tuto implementovat, vše s návazností na ostatní firemní strategie. Poskytnout ucelený soubor poznatků a základních pojmů z ekonomiky zdravotnictví, finanční, pojišťovací a úhradové struktury systému zdravotní péče. Student umí připravit vhodný mix nástrojů PR pro dosažení komunikačních cílů firmy. Umí prezentovat firmu vůči veřejným sdělovacím prostředkům a tím i prosazovat zájmy organizace směrem k veřejnosti a společnosti.