Předmět prezentuje způsoby řízení kvality v zařízeních poskytujících zdravotní služby teorii i praxi managementu rizik ve zdravotnických zařízeních, Cíl Získat vědomosti a dovednosti potřebné pro realizaci programu kontinuálního zvyšování kvality a případnou efektivní přípravu zdravotnického zařízení k externímu hodnocení kvality a bezpečí. To předpokládá umět plánovat, provádět sběr a vyhodnocování dat, stanovit prioritní oblasti, vypracovat standardy kvality, zavádět systém kontinuálního zvyšování kvality do organizace/oddělení, rozvíjet kompetence jednotlivců v týmu, využívat systémy a nástroje na podporu řízení TQM, implementovat národní akreditační standardy na vlastním pracovišti, koordinovat činnost pracovní skupiny při přípravě zařízení/oddělení na externí kontrolu kvality Student získá informace z oblasti obecného managementu kvality a bezpečí ve zdravotnických zařízeních - zavádění systému řízení a zvyšování kvality a bezpečí poskytované zdravotní péče, definice kvality, nástroje a techniky zvyšování kvality, význam řízení kvality pro organizaci, překážky při zavádění TQM, základní principy řízení kvality, systémy a nástroje na podporu řízení TQM, zavádění systému řízení kvality do organizace, systém kvality ve zdravotnictví, determinanty implementace systému kvality, řízení rozvoje kvality, úloha vrcholového managementu v řízení kvality. Student pochopí - ISO 9001 a související normy - směrnice a normy pro systémy managementu kvality, systémy managementu kvality dle požadavků normy ISO 9001, ekonomický management kvality ve smyslu ISO 10014, vyhodnocování nákladů na kvalitu, hodnocení spokojenosti pacienta