<p style="margin-left:7.1pt;">HEŘMAN, H. <em>Chlamydiové infekce v gynekologii a porodnictví. </em>Moderní babictví 6, 2005.</p>
<p>TEUSEN, G., GOZE-HÄNEL, I. <em>Prenatální komunikace</em>. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-753-1. </p>
<p>JAROŠOVÁ, D. <em>Úvod do komunitního ošetřovatelství</em>. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2150-7.</p>
<p>ŠTROMEROVÁ, Z. <em>Porodní asistentkou krok za krokem. </em>Praha: Argo, 2010. 313 s. ISBN 978-80-257-0324-3.</p>
<p>BOLEDOVIČOVÁ, M. a kol. <em>Pediatrické ošetrovateĺstvo</em>. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-211-1.</p>
<p>ŠTROMEROVÁ, Z. <em>Možnost volby</em>. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-653-X. </p>
<p>LEIFER, G. <em>Úvod do porodnického a pediatrického ošetřovatelství</em>. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0668-7.</p>
<p>KOLEKTIV AUTORŮ. <em>Průvodce porodnicemi České republiky</em>. Praha: Aperio, 2002. ISBN 80-903087-0-8.</p>
<p>BURDOVÁ, E., SCHMIED, Z., ŽENÍŠKOVÁ, M. <em>Těhotenství, mateřská a rodičovská dovolená. </em>Praha: ASPI, a.s., 2008. ISBN 978-80-7357-371-3.</p>
<p>DOLEŽALOVÁ, J. <em>Porod doma</em>. Praha: Formát, 2005. ISBN 80-86718-46-8. </p>
<p>MARKOVÁ, M. a kol. <em>Komunitní ošetřovatelství pro porodní asistentky: učební text pro porodní asistentky v komunitní péči</em>. 1.vyd. Brno: NCO NZO, 2009. ISBN 978-80-7013-500-6. </p>
<p>HOLUB, Z. <em>Kazuistiky z gynekologie a porodnictví</em>. Praha: Galén, 2002. ISBN 80-7262-144-0. </p>
<p>KOBILKOVÁ, J. A KOL. <em>Základy gynekologie a porodnictví. </em>Praha: Galén, 2005. ISBN 80-7262-315-X.</p>
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodikou komunitní péče v gynekologii a porodnictví.
Znalosti:
Studentům má poskytnout znalosti včas rozpoznat důležité příznaky patologie v ženském lékařství a vhodně reagovat v kterémkoliv období života ženy. Součástí je chránit zdraví ženy před poškozením, vést ji ke správným zdravotnickým návykům, životnímu režimu a zabezpečit primární a sekundární prevenci nemocí.
Dovednosti:
Student umí zpracovat komplexní ošetřovatelskou diagnostiku. Student rozumí rozdílům poskytování péče v komunitním prostředí. Student eviduje a vykazuje poskytnutou zdravotní péči.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.