Seminární práce - analýza vhodného přístupu k hodnocení získaných důkazů a odborných zdrojů anebo formulování relevantní klinické otázky - písemná forma - hodnocení vyučujícím na základě skupinové prezentace závěrů a schopnosti jejich obhajoby.
Doporučená literatura
<p>TAYLOR, J. H. <em>Clinical guidelines and care protocols. </em>Chichester: John Wiley and son, 2006. ISBN 0470-01982-4.</p>
<p>MELNYK, B. M., FINEOUT-OVERHOLT, E. <em>Implementing Evidence-Based Practice. Real-Life Success Stories. </em>Indianapolis: Sigma Theta Tau International, 2011. ISBN 9781-935476-689.</p>
<p>MELNYK, B. M., FINEOUT-OVERHOLT, E. <em>Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare. A guide to Best Practice. </em>Philadelphia: Lippincott Williams, 2011. ISBN 978-1-6054-778-7.</p>
<p>HOLLAND, K., REES, C. <em>Nursing: Evidence-Based Practice Skills. </em>New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-956310-4.</p>
<p>CULLUM, N., CILISKA, D., HAYNES, R. B., MARKS, S. <em>Evidence-based Nursing: An introduction. </em>Oxford: Blackwell Publishing, 2008. ISBN 978-1-4051-4597-8.</p>
<p>CRAIG, J. V., SMYTH, R. L. <em>The Evidence-Based Practice: Manual for Nurses. </em>Edinburgh: Elsevier, 2007. ISBN 0-443-10230-9.</p>
<p>BROWN, S. J. <em>Evidence-Based Nursing: The Research-Practice Connection. </em>Sudbury: Elsevier, 2009. ISBN 978-0-7637-58-1.</p>
<p>JAROŠOVÁ, D. <em>Praxe založená na důkazech v ošetřovatelství (EBN). In PLEVOVÁ, I. a kol. (ed.). Ošetřovatelství I</em>. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3. </p>
<p>HENDL, J. <em>Kvalitativní výzkum</em>. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. </p>
<p>LIČENÍK, R. <em>Klinické doporučené postupy. Obecné zásady, principy tvorby a adaptace</em>. Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2265-7. </p>
<p>GLASZIOU, P., MAR, C. D., SALISBURY, J. <em>Evidence-based practice workbook. </em>Malden: Blackwell, 2007. ISBN 978-1-4051-6728-4.</p>
<p>DICENSO, A., GUYATT, G., CILISKA, D. <em>Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice. </em>St. Louis: Mosby, 2005. ISBN 978-0-323-02591-1.</p>
Anotace
Předmět je zaměřen na dovednosti a znalosti důležité pro implementaci praxe založené na důkazech v ošetřovatelské praxi. Seznamuje studenty se základní charakteristikou praxe založené na důkazech, jednotlivými fázemi EBP, využitím odborných databází, s kritickým hodnocením nalezeného důkazu.
Studenti získají vědomosti potřebné ke kritickému hodnocení aktuálních vědeckých a odborných publikací, naučí se základnímu algoritmu praxe založené na důkazech: konkrétní pacient - formulace klinické otázky - vyhledání a zhodnocení kvality relevantního důkazu - aplikace do praxe a monitorování změny. Naučí se pracovat s dostupnými elektronickými databázemi, vyhledávat a analyzovat validní zdroje.
Dovednosti:
Student charakterizuje principy evidence-based practice. Student zná význam praxe založené na důkazech. Student popíše jednotlivé kroky procesu EBP. Student je schopen formulovat klinickou otázku v PICOT formátu. Student pracuje s dostupnými elektronickými databázemi. Student vyhledává důkazy v dostupných zahraničních databázích. Student vyhledává a analyzuje validní zdroje. Student kriticky zhodnotí kvalitu nalezeného důkazu. Student aplikuje nejlepší důkazy v praxi.
Obecné způsobilosti:
Student má vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.