Zásady pro tlumočníky, pozice rukou, základní otázky, rodina.
Co chci dělat – slovesa.
Mimika + ukázka pohádky.
Diskuse s neslyšící osobou.
Znakový jazyk pro děti.
Co jíme a pijeme.
Časové údaje.
Zdraví – nemoc a léčení.
Bydlení, činnosti v domácnosti.
Doporučená literatura
Povinná:
RŮŽIČKOVÁ, M. Znakování pro každý den. 1. vyd. Praha: Septima, 2001. 128 s. ISBN 80-7216-160-1.
RŮŽIČKOVÁ, M. Učíme se českou znakovou řeč. 3. vyd. Praha: Septima, 2016. 128 s. ISBN 8072163021.
JANOTOVÁ, N. Odezírání u sluchově postižených. 1. vyd. Praha: Septima, 1999. 53 s. ISBN 80-7216-82-6.
Doporučená:
JANOTOVÁ, N. Kapitoly o integraci sluchově postižených dětí. 1. vyd. Praha: Septima, 1996. 32 s. ISBN 80-8580-181-7.
MRZÍLKOVÁ, E., OSTATKOVÁ, M. Základy české znakové řeči I. 1. vyd. Jinočany: H&H, 1993. 42 s. ISBN 80-85467-30-5.
SUCHÁ, R. Veršované znakování. 1. vyd. Praha: EDIKA, 2012. 72 s. ISBN 978-80-2660-013-8.
KRAHULCOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy sluchově postižených. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 2001. 218 s. ISBN 80-246-0329-2.
POTMĚŠIL, M. Všeobecný slovník českého znakového jazyka A - N. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2002. 494 s. ISBN 80-7168-800-2.
POTMĚŠIL, M. et al. Všeobecný slovník českého znakového jazyka O-Ž. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2004. 524 s. ISBN 80-7168-917-3.
Anotace
Výsledky učení:
Cíl:
Předmět poskytne základní informace o psychosociální problematice handicapovaných lidí (neslyšící). Zároveň bude diskutována problematika neslyšícího dítěte v souvislosti se zásahem do života rodiny.
Znalosti:
Základní znalost znakového jazyka.
Dovednosti:
Studenti se naučí základní schopnosti dorozumění se s člověkem, který se ocitne ve zdravotnickém zařízení. Za pomocí znakového jazyka.