Předmět | International Marketing for Hospitality and Tourism (IMC) |
---|---|
Garantuje | Katedra cestovního ruchu (KCR) |
Garant | Ing. Alice Šedivá Neckářová, Ph.D.( neckaroa@vspj.cz ) |
Jazyk | anglicky |
Počet kreditů | 2 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Dotace | Předmět je v kombinované formě studia vyučován formou konzultací. |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Erasmus - Aplikovaná informatika - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Erasmus - Cestovní ruch - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 4 kr. | KZ |
Erasmus - Finance a řízení - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Erasmus - Počítačové systémy - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Erasmus - Porodní asistentka - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Erasmus - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Erasmus - Všeobecná sestra - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Erasmus - Zdravotně sociální pracovník - příjezd na krátkodobý studijní pobyt | PV | 1 | 2 kr. | KZ |
Volitelný předmět | V | 2 kr. | ZA |
This intermediate course provides a comprehensive up-to-date theoretical and practical understanding of the differences between, and challenges of, successfully doing business internationally as compared with the domestic market. A basic understanding of business, marketing, and market research concepts, strategies, and tactics, as well as terminology is, therefore, assumed. The framework of the course is built upon marketing principles and applying them in international markets – including multi-cultural environments in different countries. The course includes a review of the international environment in terms of political, economic, socio-cultural and income differences and different buying habits to provide the context for the necessary analysis and decision-making. The course methodology combines studying the theory and practice of international marketing with real-life examples of success and failure in international consumer and business markets.