Marketing podniků služeb a cestovního ruchu

Studijní plán: Cestovní ruch - platný od ZS 2005/2006

Předmět Marketing podniků služeb a cestovního ruchu (MGPS)
Garantuje Katedra cestovního ruchu (KCR)
Garant
Jazyk česky
Počet kreditů 3
Prezenční studium
Přednáška2 h
Studijní plán Typ Sem. Kred. Ukon.
Cestovní ruch - platný od ZS 2005/2006 P 6 3 kr. ZA

Sylabus

  • Marketing služeb v. marketing produktu
  • Marketingový mix v cestovním ruchu
  • Marketing jednotlivých služeb v cestovním ruchu
  • Výzkum trhu v destinaci, primární a sekundární data
  • Kvantitativní marketingový výzkum v cestovním ruchu
  • Kvalitativní marketingový výzkum v cestovním ruchu
  • Využití marketingového výzkumu pro cestovní ruch, analýza dat

Doporučená literatura

  • PŘIBOVÁ, M. a kolektiv: Marketingový výzkum v praxi, Praha: Grada Publishing s.r.o., 1996.
  • PAYNE, A.: Marketing služeb, Praha: Grada Publishing s.r.o., 1996.
  • HORNER,S.,SWARBROOKE,J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. ISBN 80-247-0202-9
  • KIRÁLOVÁ,A.: Marketing hotelových služeb.Ekopress s.r.o., 2002. ISBN 80-86119-44-0
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M.: Marketing měst a obcí, Praha: Grada Publishing, 1999
  • JAKUBÍKOVÁ, D.: Marketingový management turistických destinací, COT 1/2002 (2002)
  • MORRISON, A.M.: Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Praha: Victoria Publishing, 1995
  • Marketing destinací, Mag Consulting 1/2002 (www.magconsulting.cz)
  • VANÍČEK, J.: Cestovní ruch a marketingový výzkum. C.O.T. business, Leden 2004, Příloha s.I-VIII, 2004
  • VANÍČEK, J.: Marketing turistické destinace – teorie a praxe. Marketing a komunikace 3/04, s. 27, ISSN 1211-5622, 2004

Anotace

Předmět navazuje na základní kurz marketingu a rozšiřuje znalosti studenta v oblasti marketingu služeb především se zaměřením na specifika marketingu cestovního ruchu. Důležitou součástí marketingu cestovního ruchu je marketingový výzkum v oblasti cestovního ruchu, kterému bude věnována druhá polovina semestru, včetně praktického cvičení v oblasti marketingového výzkumu.

^ nahoru ^