Význam hodnocení kvality života u pacientů ze strany zdravotnických pracovníků.
Organizace, instituce zabývající se kvalitou života.
Doporučená literatura
Povinná:
GURKOVÁ, Elena. Hodnocení kvality života: pro klinickou praxi a ošetřovatelský výzkum. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3625-9.
HUDÁKOVÁ, Anna a Ľudmila MAJERNÍKOVÁ. Kvalita života seniorů v kontextu ošetřovatelství. Praha: Grada, 2013. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4772-9.
VÁŽANSKÝ, M. Kvalita života starších dospělých a seniorů v kontextu výchovné a sociální pomoci. Brno: MSD, 2010. 14 s. ISBN 978-80-7392-130-9.
HEŘMANOVÁ, Eva. Koncepty, teorie a měření kvality života. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 9788074191060.
Doporučená:
DAVIDOVÁ, E. a kol. Kvalita života a sociální determinanty zdraví u Romů v České a Slovenské
republice. Vyd. 1. Praha: Triton, 2010. 251 s. ISBN 978-80-7387-428-5.
DOLEŽALOVÁ, J., ONDRÁKOVÁ, J., NOWOSAD, I. Kvalita života v kontextech vzdělávání: vědecká monografie. Vyd. 1. Zielona Góra: Vydavatelství Zielenogórské univerzity, 2011. 269 s. ISBN 978-83-7481-402-7.
DVOŘÁČKOVÁ, D. Kvalita života seniorů: v domovech pro seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. 112 s. ISBN 978-80-247-4138-3.
LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. 202 s. ISBN 978-80-7367-784-8.
MARKOVÁ, M. Determinanty zdraví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012. 54 s. ISBN 978-80-7013-545-7.
MICHALÍK, J., a kol. Kvalita života osob pečujících o člena rodiny s těžkým zdravotním postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 219 s. ISBN 978-80-244-2957-1.
ZÁHUMENSKÝ, J. Kvalita života žen v poporodním období. Bratislava: ProLitera, 2010. 99 s. ISBN 978-80-970253-1-1.
Anotace
Výsledky učení:
Cíl:
Předmět poukazuje na nevyhnutelnost uvědomění si, že onemocnění mění kvalitu života pacienta. Předmět umožňuje osvojit si metodiku a metody měření kvality života pacientů, umožňuje analyzovat faktory ovlivňující kvalitu života pacientů.
Znalosti:
Student umí definovat a rozpoznat změny kvality života způsobené onemocněním.
Dovednosti:
Student využívá získané znalosti a dovednosti v praxi.
Obecné způsobilosti:
Studenti získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.
Výukové metody: přednášky, přednášky s diskusí
Hodnotící metody a kritéria: Zápočet
Vypracování seminární práce na zadané téma, písemný test splněn minimálně na 60%.