1. Úvod do hotelnictví. Hotelové společnosti a hotely.
2. Kategorizace a klasifikace ubytovacích zařízení. Legislativa. Hotelstars union.
3. Ubytovací úsek – Recepce.
4. Revenue & Yield management.
5. Ubytovací úsek – Housekeeping (úklid).
6. Stravovací úsek – Kuchyň.
7. Stravovací úsek – Restaurace, Bar, Room Service.
8. Stravovací úsek – Events.
9. Obchodní & Marketingové oddělení.
10. Technický úsek – Údržba & bezpečnost.
11. Personální úsek.
12. Ekonomický úsek.
13. Kvalita a spokojenost hosta. Management stížností.
14. Green management v ubytovacích zařízeních.
Doporučená literatura
KŘÍŽEK, F. & NEUFUS, J. (2014). Moderní hotelový management. Praha: Grada.
BAKER, S.; HUYTON, J & BRADLEY, P. (2003). Principles of hotel front office
operations. Padstow: Thomson Learning.
BERÁNEK, J. a kol. (2016). Moderní řízení hotelového provozu. Praha: Grada.
KASAVANA, M. L. (2017). Managing front office operations. New York: Educational
institute.
NITSCHKE, A. & FRYE. W. (2008). Managing housekeeping operations. Lansing:
American Hotel & Lodging, Educational Institute.
PATÚŠ, P. & GÚČIK, M. (2005). Manažment ubytovacej prevádzky hotela. Banská Bystrica: Slovensko-švajčiarske združenie pre rozvoj cestovného ruchu.
SLÁDEK, G. (2007). Manažment v pohostinstve a hotelierstve. Bratislava: Epos.
Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení České republiky – metodika
(www.hotelstars.cz)
ČSN EN ISO 18513:2003 „Služby cestovního ruchu – Hotely a ostatní kategorie turistického ubytování – terminologie“
ČSN EN 13809:2004 „Služby cestovního ruchu – Cestovní agentury a cestovní kanceláře(touroperátoři) – terminologie“
Anotace
Cílem předmětu je osvojení si terminologie a základní právní předpisy v oblasti hotelnictví. Teoretický základ, jak fungují jednotlivá oddělení v hotelu. Získání přiměřených zručností pro vytvoření rezervace v hotelovém rezervačním systému Fidelio.
Znalosti: Student umí popsat ubytovací zařízení a jejich klasifikaci, typologii, organizační strukturu. Umí vysvětlit procesy a postupy v hotelu podle provozních a administrativních oddělení. Umí charakterizovat řízení kvality v procesech a provozu hotelu a vysvětlit, jaký má vliv na úspěch hotelu na trhu. Umí popsat použití nové disciplíny maximalizace výnosů - revenue managementu v hotelnictví.
Dovednosti: Student umí hodnotit hotely dle klasifikace a používaných postupů, umí realizovat profesionální inspekci hotelu jakou součásti přípravy programu nebo zájezdu. Umí vytvořit rezervaci, přihlášení a odhlášení hosta v operačním systému Fidelio.
Obecné způsobilosti: Student je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru. Student má přehled o nových trendech v hotelnictví, o nových pozicích a postupech řízení kvality a osobních služeb. Je schopen porozumět základní funkčnosti provozních oddělení v hotelu a jejich vliv na hostův zážitek.