Předmět | Komunikace 2/PA (KO2) |
---|---|
Garantuje | Katedra zdravotnických studií (KZS) |
Garant | |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 1 |
Prezenční studium | |
---|---|
Cvičení | 1 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Porodní asistentka - platný od ZS 2008/2009 | P | 2 | 1 kr. | ZA |
Porodní asistentka - platný od ZS 2009/2010 | P | 2 | 1 kr. | ZA |
Cílem předmětu je získat zásady vedení rozhovoru a pochopit principy komunikace na různých úrovních sociálních vztahů za účelem navázání vztahů. Studentky se naučí reagovat na verbální a neverbální projevy pacientek. Dovedou se vyjadřovat kulturně v souladu s etickými normami a uvědomovat si význam jazyka jako způsobu logoterapie. Naučí se reagovat a vyrovnávat se zátěžovými situacemi v komunikaci. Výuka komunikace zohlední oblast gynekologicky nemocné ženy a to jak na oblasti reprodukční gynekologie, tak v oblasti onkogynekologie. Dále komunikace s těhotnou rodící ženou a šestinedělkou. Studující získávají vědomosti a profesionální dovednosti nezbytné pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče v příslušném oboru a pro činnosti s touto zdravotní péčí související.
Cíl:
Cílem předmětu je získat vědomosti a zručnosti v oblasti sociální komunikace, demonstrovat základy profesionálního chování ve vztahu sestra – pacient, charakterizovat specifika komunikace a ovládat model efektivní komunikace.
Znalosti:
Student získá základní znalosti v oblasti zásad vedení rozhovoru a pochopí principy komunikace na různých úrovních sociálních vztahů za účelem navázání účelné komunikace.
Dovednosti:
Studenti se naučí reagovat na verbální a neverbální projevy pacientů. Dovedou se vyjadřovat kulturně v souladu s etickými normami a uvědomovat si význam jazyka jako způsobu logoterapie. Naučí se reagovat a vyrovnávat se zátěžovými situacemi v komunikaci.
Obecné způsobilosti:
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Tvoří základ profesionálních znalostí a dovedností sestry při navazování kontaktu a získávání důvěry pacienta a pro další účinnou a kvalitní péči o jeho individuální potřeby. Naučí zásadám a dovednostem adekvátní komunikace nejen s pacienty, ale i se spolupracovníky.