Paleta, P.: Co programátory ve škole neučí. Computer Press, Brno, 2003
Fowler, M.: Destilované UML. Grada, 2009.
Arlow, J. - Neustadtová, I.: UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací UP. Computer Press, 2007.
Anotace
Studenti by se v rámci předmětu měli seznámit s inženýrskými postupy analýzy a návrhu softwaru. Především bude kladen důraz na tvorbu softwaru, jehož rozsah vyžaduje spolupráci v týmu. Uvedené postupy budou probrány nejen po teoretické stránce, ale studenti budou mít také možnost si je prakticky na cvičeních vyzkoušet. Pro realizaci projektů budou krom jiného používány modelovací jazyky UML a BPMN, CASE nástroje, nástroje pro projektové řízení a plánování zdrojů, nástroje pro týmovou komunikaci, a také nástroje pro správu a verzování dokumentů. Studenti se také seznámí s problematikou objektově orientované analýzy a návrhu, postupem stanovení architektury, a základy metod validace, verifikace a testování softwaru.