Reisebürogründung, Arten von Reisebüros, Anzeigen, Internetartikel, Telefongespräche, Grammatik und Strukturen
Verschiedene Reiseformen und –typen, Angebote im Reisebüro, Werbeanzeigen, Internet,Logos, Grammatik und Strukturen
Anforderungen an den Reiseberater, seine Eigenschaften, Schlüsselqualifikationen, Grammatik und Strukturen
Beratungsgespräche, Verkaufsstrategien, Dialoge, Telefongespräche, Reservierungssysteme, Grammatik und Strukturen
Korrespondenz- Angebote, Reservierungen, Beschwerden, Grammatik und Strukturen
Wiederholung
Highlights in Tschechien, Grammatik und Strukturen
Highlights in deutschsprachigen Ländern - Deutschland, Grammatik und Strukturen.
Highlights in deutschsprachigen Ländern - Österreich, Grammatik und Strukturen.
Highlights in deutschsprachigen Ländern - die Schweiz, Grammatik und Strukturen.
Highlights in anderen Ländern der Welt, Grammatik und Strukturen.
Wiederholung.
Každé téma může zabrat jednu až několik hodin cvičení.
Doporučená literatura
Studijní opora v LMS Moodle (2023).
Cohen, U. (2017). Zimmer frei, Deutsch im Hotel, Aktuelle Ausgabe. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen.
Navrátilová, J. (2022). Němčina pro samouky a věčné začátečníky. Albatros Media a.s.
Justová, H. (2019). Wir üben deutsche Grammatik [ein praktisches Übungsbuch ; maturita z němčiny]. Praha: Fragment.
Bednářová, D. (2016). Deutsch im Tourismus: kommentierte Fachterminologie. Praha: Oeconomica.
Höppnerová, V. (2008). Deutsch im Tourismus: Němčina pro pracovníky cestovního ruchu. Praha: Ekopress.
Lévy-Hillerich, D. (2004). Kommunikation im Tourismus. Plzeň: Fraus.
Bednářová, D. (2003). Deutsch im Tourismus. Praha: VŠE.
Anotace
Cílem předmětu je zvládnutí základů obecného jazyka a základní terminologie odborného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití nabytých znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými cizojazyčnými materiály a zdroji.
Studiem předmětu získá student následovné znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách na úrovni A2/B1. Student zná zásady používání obecného a základů odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
Dovednosti: Student rozumí základům obecného a odborného jazyka. Je schopen v základním cizojazyčném materiálu vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat a prezentovat je. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat základy obecného i odborného jazyka v běžných životních a profesních situacích.
Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře a jiných zdrojích, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce.