Strutt, P. (2016). English for International Tourism Upper-Intermediate New Edition Coursebook. 2nd edition. Pearson.
Brook-Hart, G. a Clark, D. (2013). Cambridge English: business benchmark : upper intermediate. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Walker, R. a Harding, K. (2006). Tourism 1. Oxford English for careers. Oxford : Oxford University Press.
Anotace
Cílem předmětu je zvládnutí odborného jazyka cestovního ruchu a prohloubení znalostí a dovedností z oblasti obecného jazyka. Cvičení jsou aplikačně orientována na praktické užití získaných odborných znalostí, rozvoj všech jazykových dovedností a práci s autentickými a odbornými cizojazyčnými materiály a zdroji.
Studiem předmětu získá student následující znalosti, dovednosti a obecné způsobilosti.
Znalosti: Student se orientuje v gramatických strukturách minimálně na úrovni B1/B2. Student zná a umí používat odbornou terminologii, umí definovat a vysvětlit odborné termíny svého oboru. Student zná zásady používání obecného a odborného jazyka v běžných profesních situacích.
Dovednosti: Student se dokáže orientovat v odborném textu. Je schopen v něm vyhledat informace, třídit je, analyzovat, reinterpretovat, citovat a prezentovat. Gramatické znalosti umí student aplikovat v mluveném i písemném projevu. Dokáže používat obecný i odborný jazyk vběžných profesních situacích.
Obecné kompetence: Student se umí orientovat v cizojazyčné literatuře, umí zdroje citovat a veřejně prezentovat výsledky své práce, dokáže získávat další odborné znalosti a dovednosti samostatným studiem anglicky psaných teoretických poznatků oboru, umí anglicky argumentačně obhájit své názory a zjištění, je schopen shrnout závěry týmové práce