Platforma pro mobilní aplikace (Android, iOS) – koncepty programování, architektura a SDK platformy, příklady aplikací, srovnání platforem
Vývojová prostředí a programovací jazyky pro vývoj mobilních aplikací
Stavební prvky mobilní aplikace – Frame, Intent, Service, ...
Uživatelského rozhraní mobilních aplikací – komponenty, vlastnosti a metody komponent
Knihovny a nástroje pro vývoj aplikací – souborové operace, vlákna, služby, ….
Notifikace, oznámení
Vývoj, distribuce a aktualizace aplikací
Programování pro chytrá zařízení – wearables, ReconJet
Trendy v oblasti vývoje mobilních aplikací
Projekt
Doporučená literatura
Studijní opora v LMS Moodle.
TAKOORDYAL, K. Beginning unity Android game development: from beginner to pro. [United States]: Apress, [2020]. ISBN 978-1-4842-6001-2.
FAZIO, Michael. Kotlin and Android Development featuring Jetpack: Build Better, Safer Android Apps. Pragmatic Bookshelf (2021 July 20), 2021, 446 s. 1 st ed. ISBN 978-1680508154.
VIRIUS, Miroslav. Java: programování podprocesů (vláken). Knihovna programátora (Grada). Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3266-9.
LACKO, Ľ. Vývoj aplikací pro Android. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4347-6.
ALLEN, G. Android 4: průvodce programováním mobilních aplikací. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3782-6.
MEIER, R. Professional Android 2 application development. Indianapolis: Wiley, 2010, 543 s. ISBN 978-0-470-56552-0.
VÁVRŮ, J. a M. UJBÁNYAI. Programujeme pro Android. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4863-4.
ROY, U. K. Advanced Java Programming. 1. vyd. India: Oxford Unviersity Press, 2015, ISBN 978-0-19-945550-8.
CONWAY, J., HILLEGASS, A. IPhone programming: the Big Nerd Ranch guide. Indianapolis, IN: Distributed by Pearson Technology Group, 2010, 396 p. ISBN 03-217-0624-2.
COHEN, Ryan a Tao. GUI Design for Android Apps. Apress (2014 August 28), 2014. 1 st ed. ISBN 978-1484203835.
Anotace
V rámci předmětu se studenti seznámí se základní sadou vývojových nástrojů pro majoritně používané mobilní platformy (Android, Apple iOS – iPhone/iPad). Nejprve budou nastíněny koncepty a specifika mobilních platforem jako takových. Následně pak bude v detailu představena platforma Android a principy vývoje pro tuto platformu. V rámci předmětu budou studenti vyvíjet vlastní mobilní aplikaci pro vybrané prostředí.
Znalosti: Student zná mobilní platformy a má přehled o možnostech a nástrojích, které mobilní platformy nabízí. Student zná techniky vývoje mobilních aplikací.
Dovednosti: Student umí popsat prostředí mobilních platforem (prioritně zaměřeno na Android a iOS). Student ví postup vykonání programu v prostředí platformy a dokáže zohlednit tuto skutečnost při vývoji mobilních aplikací. Student umí používat vývojová prostředí mobilní platformy a umí vyžít nástroje knihoven. Student se umí orientovat v projektu mobilní aplikace a dokáže přečíst xml definici komponent a uživatelského rozhraní.
Obecné způsobilosti: Student má přehled o mobilních platformách, o vykonání mobilní aplikace, umí vyvíjet mobilní aplikaci. Získané znalosti je student schopen prezentovat a obhájit.