Předmět | Elektronické obchodování (EO) |
---|---|
Garantuje | Katedra ekonomických studií (KES) |
Garant | Ing. Dagmar Frendlovská, Ph.D. |
Jazyk | česky |
Počet kreditů | 3 |
Prezenční studium | |
---|---|
Přednáška | 2 h |
Cvičení | 2 h |
Kombinované studium | |
Tutoriál / přednáška | 4 h |
Cvičení | 8 h |
Studijní plán | Typ | Sem. | Kred. | Ukon. |
---|---|---|---|---|
Aplikovaná informatika - kombi, platný od ZS 2024/2025 | PV | 5 | 3 kr. | KZ |
Aplikovaná informatika - platný od ZS 2024/2025 | PV | 5 | 3 kr. | KZ |
Cíl a obsah předmětu je seznámit studenty se základy moderní formy obchodu, tedy elektronického obchodu, s jeho podstatou a funkcemi, s jeho modely, s jeho vlastnostmi a aplikacemi, chováním spotřebitele a s prvky, které se objevují u elektronického obchodu. Součástí cíle výuky daného předmětu bude porovnání elektronického obchodu s kamenným obchodem, hledání rozdílů a propojení mezi těmito dvěma formami obchodů.
Cílem přednáškové partie e-learningové opory předmětu Elektronické obchodování je předložit studentovi v každé kapitole základní přehled příslušné tématiky.
Učebním cílem e-learningové opory předmětu je (vedle vlastního samostudia) pomoci připravit studenta k úspěšnému zvládnutí dané problematiky a pochopení její nezbytnosti v současné době.
Znalosti: Student získá znalosti z oblasti elektronického obchodu, které jsou nezbytné pro uvědomění si nutnosti existence dané formy obchodování. Vedle toho by měl poznat, že daná forma obchodu není příliš odlišná od klasického obchodu, ale jedná se jen o převedení obchodu do virtuálního světa.
Dovednosti: Student umí rozpoznat rozdíly mezi kamennou a virtuální formou obchodu. Na základě předaných vysvětlených podkladů student umí definovat výhody a nevýhody dané formy moderního obchodování s přihlédnutím na nezbytnost využívání dané formy obchodování v praxi. Dokáže vyhodnotit aktuálnost využívání virtuálního obchodování pro podnikatele.
Obecné způsobilosti: Student si osvojí obecné pojmy a definice novodobé formy obchodování z celkového i dílčího pohledu na obchodování. Současně student získá i podrobnější představu o vzájemné provázanosti a nezbytnosti využívání moderních technik a technologií pro obchodní aktivity. Umí prezentovat získané zkušenosti.