Využití Visual Studia a jeho utilit pro návrh grafického rozhraní uživatelské aplikace a pro vývoj aplikace, Testování a ladění aplikace
Uživatelské rozhraní a tvorba GUI aplikací: WinForms, Windows Presentation Foundation (WPF)
Principy a zásady tvorby aplikace s grafickým uživatelským rozhraním, vrstvy aplikace (prezentační, datová, logická)
Formulářové komponenty – vlastnosti, dialogy a jejich obsluha
Souborový systém. Práce se soubory a adresáři, souborové operace, XML
Zpracování zpráv klávesnice a myši
Systém a konfigurace: tisk v prostředí MS Windows, clipboard, podpora drag&drop, prostředí operačního systému, národní prostředí a jazyková mutace, práce s registrační databází
Aplikace s podporou vícevláknového programování (multithreading), procesy a vlákna
Databáze: Přístup k datům a zobrazení dat v aplikaci (ADO, LINQ, SQL)
Síťové programování
Další praktické možnosti .NET: skenování, generování pdf, OCR, mluvené slovo, grafika a kreslení, zabezpečení, přístupová oprávnění.
Doporučená literatura
TROELSEN, Andrew a Phil JAPIKSE. Pro C# 10 with .NET 6: Foundational Principles and Practices in Programming. 11th edition (30 July 2022). Apress Berkeley, CA, 2022, LXV, 1640. ISBN 978-1-4842-7869-7. https://doi.org/10.1007/978-1-4842-7869-7.
PRICE, Mark J. C# 12 and .NET 8 – Modern Cross-Platform Development Fundamentals. Eighth Edition. Birmingham, UK: Packt Publishing, 2023. ISBN 978-1-83763-587-0.
VIRIUS, Miroslav. Programování v C#: od základů k profesionálnímu použití. Knihovna programátora (Grada). Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-1216-6.
TIBI, Adam. Pragmatic Test-Driven Development in C# and .NET: Write loosely coupled, documented, and high-quality code with DDD using familiar tools and libraries. Packt Publishing, 2022. ISBN 9781803230191.
BLOKDYK, Gerardus. Desktop Application: A Complete Guide - 2019 Edition. 5STARCooks (May 19, 2021), 2021, 309 s. ISBN 978-065590336. May 19, 2021.
Studijní opora v LMS Moodle.
VIRIUS, M. C# Hotová řešení, Computer Press, Brno, 2006, ISBN 80-251-1084-2.
PETZOLD, Ch. Programování Microsoft Windows Forms v jazyce C#. vyd. 1. Překlad Karel Voráček. Brno: Computer Press, 2006, 356 s. ISBN 80-251-1058-3.
NASH, T. C# 2010: Rychlý průvodce novinkami a nejlepšími postupy. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 624 s. ISBN 978-80-251-3034-6.
HEROUT, P. Java a XML. České Budějovice: Kopp, 2007. ISBN 978-80-7232-307-4.
HEROUT, P. Java: grafické uživatelské prostředí a čeština. 2. vyd. České Budějovice: Kopp, 2007. ISBN 8072323288.
ALBAHARI, Joseph. C# 12 in a Nutshell. November 2023. O'Reilly Media, 2023. ISBN 9781098147440.
STRAUSS, Dirk. Exploring Advanced Features in C#. Apress, 2019, 288 s.
BUDDY, James. Pro Xaml with C#: Application Development Strategies. Apress, 2015, 290 s. 1st. ISBN 9781430267768.
GARCIA, Miguel Angel Teheran a Hector Uriel Perez ROJAS. Hands-On Visual Studio 2022: A developer's guide to exploring new features and best practices in VS2022 for maximum productivity. Packt Publishing ( 2022 June 30), 2022, 350 s. ISBN 978-1801810548.
Anotace
Absolvováním předmětu získají studenti přehled o technologii .NET a naučí se uplatňovat postupy a techniky při tvorbě desktopových aplikací v prostředí MS Windows. Součástí výuky je událostmi řízené programování, uživatelské rozhraní aplikace na bázi WinForms apředevším na bázi technologie WPF (Windows Presentation Foundation).
Znalosti: Student umí popsat a používat technologie .NET, zná zásady tvorby a postupy využívané při tvorbě desktopových aplikací s GUI, zná principy událostmi řízeného programování. Student má znalost o dostupných nástrojích technologie .NET.
Dovednosti: Student umí aplikovat zásady tvorby software a efektivně využívat vhodné nástroje a postupy při realizaci robustních aplikací sgrafickým uživatelským rozhraním běžící v prostředí MS Windows. Je schopen používat základní třídy WinForm a Windows Presentation Foundation (WPF) a uplatnit ADO, LINQ při přístupu k datům.
Obecné způsobilosti: Student je schopen popsat technologii .NET a má přehled o nástrojích této technologie používaných nejen při vývoji (desktopových) aplikací s grafickým uživatelským rozhraním. Student své získané znalosti umí prezentovat.