Všeobecná zdravotní pojišťovna byla zřízena dnem 1. ledna 1992. V současné době máme téměř 6 milionů klientů, 190 poboček a 3600 zaměstnanců v rámci celé ČR.
Hlavním úkolem každé zdravotní pojišťovny je v souladu se legislativními normami vybírat pojistné na zdravotní pojištění na straně jedné a na straně druhé hradit zdravotní služby, které byly poskytnuté klientům pojišťovny smluvními poskytovateli zdravotních služeb.
Z pohledu uchazečů o zaměstnání máme několik programů pro studenty, dále pro absolventy a osoby zdravotně znevýhodněné.
Uchazeči se mohou hlásit na:
- Odbor služeb klientům, kde jsou klientská pracoviště, Call centra, oblast marketingu.
- Odbor zdravotní péče - zde se zajišťují smluvní vztahy, řeší se úhrady, výpočty a regulace, dále pak revizní činnost.
- Odbor pojistného a správy pohledávek se zabývá výběrem a přerozdělením pojistného, spravuje pohledávky.
- Ekonomický odbor - provádí účetní operace, kontroluje, analyzuje a zabezpečuje provoz budov a zařízení.
- Právní odbor - má široké uplatnění díky tomu, že pokrývá mnoho právních oblastí. Zabývá se řízením dědickým, insolvenčním, správním, exekučním, refundacemi, ale i regresy (náhrada nákladů za zdravotní služby z veřejného zdravotního pojištění).
- IT - na chod aplikací IT systémů dohlíží kolegové dohledového centra IT a Service Desku. O blaho uživatelů dbají ajťáci „v terénu“, kteří zajišťují IT podporu všem kolegům ve VZP. Jsou zde kolegové a kolegyně, kteří zpracovávají byznys požadavky a provádějí technické analýzy, dále pak IT architekti, kteří drží v rukou celou IT architekturu a tím určují směr dalšího rozvoje našeho IS. Samostatnou jednotkou je pak naše projektová kancelář.
- Personální odbor – personalisti a mzdové účetní se starají o spokojenost všech zaměstnanců.
- Další oblasti – interní audit, bezpečnost, komunikace.